Серед наших друзів, рідних і колег є ті, хто повернувся з фронту, а хтось пережив жахи полону. Дехто досі залишається в неволі, і їхні сім’ї чекають на омріяну зустріч. Але важливо пам’ятати: полон змінює людину. Те, як ми спілкуємося, як проявляємо

Дата: 10.02.2025 22:21
Кількість переглядів: 31

Спробуймо змоделювати ситуацію. Ви випадково зустріли колегу, який півтора року був у полоні. Як варто діяти?

Привітатися, спитати, як справи, коли планує повернутися до роботи, поговорити про буденні речі – новини, погоду, спільних знайомих.

Міцно обійняти, адже в полоні до нього навряд чи ставилися з теплом.

Зменшити значущість пережитого, щоб полегшити людині прийняття цього досвіду, і водночас поставити запитання, щоб вона могла виговоритися.

 Дізнатися, який варіант правильний, можна в інтерактивному симуляторі (https://osvita.diia.gov.ua/.../people-with-war-experience...) до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» на платформі Дія.Освіта.

 Те, що здається природним, не завжди є коректним. Наприклад, обійми без дозволу можуть порушити особисті кордони та викликати тривожні спогади. Варто уникати надмірної жалості чи героїзації – бачити передусім людину, а не лише її травматичний досвід.

 Краще говорити про сьогодення, питати, як зробити розмову комфортнішою. Теми війни та полону не варто порушувати першими – людина сама вирішить, коли буде готова ділитися. Якщо ж вона почала розповідати, важливо слухати без оцінок і не ставити провокативних запитань, які можуть завдати болю.

 Перегляньте освітній серіал (https://www.youtube.com/playlist...), пройдіть симулятор, навчіться взаємодіяти з повагою. Чуйність і вміння підтримати – це те, що зараз об’єднує нас і робить сильнішими.

 Освітній серіал створено за ініціативи Міністерства цифрової трансформації України в межах комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я, ініційованої Оленою Зеленською.

Проєкт є продовженням «Довідника безбар’єрності» (https://bf.in.ua) – гіда з коректної комунікації, створеного в межах ініціативи першої леді «Без бар’єрів».

Реалізовано за підтримки Координаційного центру КМУ / Mental Health UA, ГО «Безбар’єрність» та Visa, учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень